Duur training:  1 dag

Uw investering: op aanvraag
Deze training is ook als open training te volgen






.





Wij gaan tijdens deze cursus zeer praktisch aan de slag met o.a. de volgende onderwerpen:

- Belang van klantgerichtheid
- Zakelijke etiquette
- Klantcontact, zowel als telefonisch als “face to face”
- Verbale en non-verbale communicatie
- Taalgebruik en vraagtechnieken
- Afspraken maken en nakomen
- Terugkoppeling geven van vragen en opmerkingen
- Diverse typen klantgedrag, in combinatie met uw basisgedrag
- Omgaan met klachten, weerstanden en tegenwerpingen
- Communicatie per mail
- Klantbeheer in de interne organisatie
- Het "over-de-rooie" model
- Thomas Kilmann model, conflictstijlen inclusief zelftest
- Gedragstypen, de vier elementen inclusief zelftest
- Simulaties en rollenspellen
Deze ééndaagse training is bedoeld voor iedereen die dagelijks met klanten om gaat. Klanten zijn het bestaansrecht van uw organisatie. Uiteraard snapt u het belang van klantvriendelijkheid, maar is dit ook voelbaar voor uw klanten?
De aanpak van de cursus is uiterst praktisch , in kleine groepen van 6-12 personen.
Ruim aandacht dus voor uw eigen situatie en die van uw collega's
Uw trainer heeft klantvriendelijkheid in het bloed van jongs af aan, in horeca, detailhandel, bedrijfsleven en overheid/instellingen. 
Daarnaast al vele jaren ervaring in het trainen van klantgerichte medewerkers. U krijgt een syllabus als praktisch naslagwerk.
Na afloop van de trainen gaat u (nog) bewuster om met de belangen van uw klanten, wat zal leiden tot meer klanttevredenheid en dus meer klantentrouw!
Inclusief:

Certificaat en Syllabus
Timemanagement & Stresspreventie
Persoonlijke effectiviteit en D.I.S.C.
Emotionele intelligentie
Non-verbale communicatie
Ondernemersklas
Persoonlijke effectiviteit
Zelfmanagement
Monteur/Chauffeur/Technicus als ambassadeur
Gastvriendelijkheid en bediening in de horeca
Verkopen vanuit integriteit
Klantgericht werken
Klachten zijn kansen
Klantgericht verkopen detailhandel
Klantgericht werken detailhandel winkel
Praktisch leidinggeven op de werkvloer
Motiverend leidinggeven
Werving & Selectie
Beoordelings en functioneringsgesprekken
Teambuilding
Assertiviteit
Persoonlijke coaching
omgaan met conflicten
Teamcoaching
Training - Coaching - Teambuilding - Gedragsprofielen