Duur training:  1 dag

Uw investering: op aanvraag
· proces van offerte tot betaling
· juridische aspecten
· eigen houding t.o.v. betaling
· regels van de organisatie versus de organisatie van de klant
· wanneer en met wie gaan we bellen?
· openingszin
· sturing d.m.v. communicatie en vraagtechnieken
· concreet maken van beloftes
· duidelijk afsluiten
· afspraken nakomen en vervolgen
Hebben ze al betaald?
Een veelgehoorde vraag in veel organisaties. Het werk is gedaan, het loon is betaald, de materialen eveneens, alle kosten zijn gemaakt, en dan komt het wachten op de betaling.

Komt dit niet (bijv. door faillissement) dan is de financiële en emotionele schade groot. Wat meespeelt is dat het betalingsgedrag van klanten steeds slordiger wordt. Voor de medewerkers die dan vervolgens de "laatbetalers” gaan bellen is dit vaak een moeilijke taak die het belang van de betaling en behoud van de klantrelatie vaak op gespannen voet zet.
 
Uw trainer is allround. Vele jaren ervaring in het trainen van het bedrijfsleven, (semi) overheid, dienstverlening, horeca en instellingen.
Wij inventariseren de behoeften en komen de training speciaal bij u op het bedrijf/instelling geven. Dit gebeurt op door u gekozen data, tijden en locatie en uiteraard geheel gebaseerd op uw wensen. Investering op aanvraag (vanaf 4 personen).
Timemanagement & Stresspreventie
Persoonlijke effectiviteit en D.I.S.C.
Emotionele intelligentie

Non-verbale communicatie
Ondernemersklas
Monteur/Chauffeur/Technicus als ambassadeur
Gastvriendelijkheid en bediening in de horeca
Verkopen vanuit integriteit

Klantgericht werken
Klachten zijn kansen
Klantgericht verkopen detailhandel
Klantgericht werken detailhandel winkel
Praktisch leidinggeven op de werkvloer
Motiverend leidinggeven
Beoordelings en functioneringsgesprekken
Teambuilding
Collegiaal communiceren

 
Assertiviteit
Persoonlijke coaching
Teamcoaching
Training - Coaching - Teambuilding - Gedragsprofielen