Duur training:   2 dagen

Uw investering: op aanvraag
Inclusief:

Certificaat en Syllabus
Deze training is bedoeld voor buitendienstmedewerkers, accountmanagers die klantcontacten leggen en onderhouden, en vaardig willen zijn in onderhandelingen, sales, acquisitie, klantcontacten opbouwen, en resultaat willen bereiken.
Deze training is een maatwerktraining, de aanpak kan dus zeer praktisch vertaalt worden naar de doelstellingen van uw organisatie.
Uw trainer is zeer ervaren in het geven van training en coaching gericht op klantgerichtheid, klanttevredenheid, en sales met een goede mix van resultaat en relatie.
De training zal zeer praktisch zijn, met een mooie afwisseling van theorie en praktijk, rollenspellen en opdrachten.
- Verbale en non-verbale communicatie
- Taalgebruik en vraagtechnieken
- Herkennen van diverse types gedrag versus het eigen gedrag
- Maken van functionele afspraken
- Voorbereiding van afspraken met de klant
- Gespreksstructuur van een commercieel gesprek
- Empathie en interesse in de klant laten blijken
- Inventarisatie van de wensen van de klant
- Oplossingen en suggesties aandragen
- Opzoeken van koopmotieven
- Omgaan met bezwaren, klachten en tegenwerpingen
- Afsluittechnieken
- Aftersales en een goede nazorg
- Effectieve communicatie per e-mail
- Indelen van tijd en prioriteit
Uiteraard heeft u alle mogelijkheden om samen met ons de onderwerpen, en het programma vast te stellen.
Eventueel kan deze training worden uitgebreid, met een ‘Teamperceptiescore’, een voorbeeld hiervan is hier te zien.

Daarnaast hebben wij als gecertificeerd consultant op het gebied van gedrag, ook de mogelijkheid om uw medewerkers te voorzien van een commercieel gedragsprofiel wat haarfijn in beeld brengt welke talenten en leerpunten uw mensen hebben in sales.
Dit onderverdeeld in:
- Voorbereiding
- Contact leggen
- Verkenning
- Samenwerking
- Afronding
- Relatiebeheer
Na afloop van deze training zullen uw medewerkers vaardig omgaan met hun commerciële taak, dit met meer plezier en resultaat oppakken, en met name uw klanten aan de organisatie weten te binden.

Deze training kan ook op de commerciële binnendienst worden afgestemd
Bij voldoende belangstelling organiseren wij deze training ook als open training, zodat u ook afzonderlijke deelnemers kan inschrijven
Training - Coaching - Teambuilding - Gedragsprofielen